A letter to my dad

我6月头终于开始学车了~
对于我们家交通非常不方便,学车真的非常重要!
本来今天要试考了~
但是换下星期2再试考~
那些A,B路还没有背熟~
有些忘记了,槽糕咯!
顺其自然吧,船到桥头自然直~~

-----------------------------------

上星期日是父亲节,
向我老头说声父亲节快乐!
希望他年年健康,平安,顺心!
你是我心中世界最好的爸爸!
我爱你!


话说,我爸星期2回来时,说要买新的皮革手机套~
因为就父亲节那天,手机本来放在手机套里的,
哪里懂回家时才发现不见了!
我爸马上沿路从家道工作场地那边找~
这段距离其实很远,但是我爸想到我和大姐发给他的信息,
就一定要找到了!
本来爸是想说等下完工后才看,怎知手机掉了!
最后虽然钱找到了,但是手机要REFORMAT过了,
信息那些没有了,我爸很心痛~
我听完后,我实在觉得很感动,有点想哭出来,
我不懂怎样形容那个感觉,有点酸酸有点涩涩的滋味,
知道爸为了看女儿发给他的信息而不管一定要找到手机~
我心里就觉得很激动很感动


TO MY DEAR daddy,

I think I’m probably safe assuming that there’s nothing I could get you for Father’s Day that you really need. And, knowing your penchant for instant gratification, there are probably very few things that you even want. So, instead of buying you something , I thought I’d give you something free: my thanks, my admiration, and my love.

Thank you, Dad. For all the lessons through all the years. For loving me enough to be impatient, for being hard to please, for expecting more and teaching me to expect more of myself. I’m not there yet, but I’m working on it.

Thank you for encouraging me to aim high. To learn from my mistakes and — eventually — even learn from the mistakes of others! Thank you for finding and loving my Mother. Thank you for your laughter, your (our) weird sense of humor. And thank you for your sacrifices for all of us.

Although our family is not very rich, but I am grateful you always work hard for our family.
We often dream of getting rich , although had never realized,
but you are the hero of my life.
You are the greatest father in my heart!
I am proud of having such a good father!
I LOVE U FOREVER !!

Comments